czwartek, 28 lipca 2016

"Bezdomna" - Katarzyna Michalak


Kinga to kobieta, którą życie wielokrotnie skrzywdziło. Straciła rodzinę, godność i dom, przez co wylądowała na ulicy. W chwili, w której miała popełnić kolejną próbę samobójczą, w jej życiu pojawiają się bury kot i Aśka - osoba, która zrujnowała jej małżeństwo.

Joanna jest także wścibską dziennikarką, która zrobi wszystko, by wspiąć się na wyższy szczebel kariery. Jakie tak naprawdę ma plany co do Kingi? Ma wyrzuty sumienia, a może jakiś ukryty zamiar?


Jestem świeżo po lekturze i kurcze... WOW. Wstyd się przyznać, ale przeleżała na półce kilka miesięcy nim po nią sięgnęłam. Wszyscy bardzo ją chwalili, a ja jakoś nie specjalnie byłam do niej przekonana. Zanim zaczęłam ją czytać byłam na nią źle nastawiona. Mówiłam: kolejna książka, przy której się wynudzę. Jednak szybko zmieniłam zdanie. Wystarczyło, że przeczytałam kilka pierwszych stron i już nie mogłam się oderwać.

"Bezdomna" jest naprawdę cudowną i głęboką książką. Ma wiele przesłań m.in., że bezdomni to także ludzie i dowiadujemy się co to jest psychoza poporodowa (która może spotkać każdą świeżą mamę, a do tego jest tragiczna w skutkach).

Styl autorki bardzo mi się spodobał, nawet jeśli fabuła była dosyć ciężka, to naprawdę przyjemnie się czytało i sprawiała wrażenie lekkiej. Jest to przede wszystkim książka o bólu, stracie i próbie wybaczenia sobie. Jednak znajdziemy tu również przyjaźń, miłość i nadzieję.

Podsumowując - bardzo, ale to bardzo książkę polecam! Oczywistym jest, że na pewno wszystkim się ona nie spodoba, jeśli jednak lubicie się nad powieścią wypłakać, to z pewnością jest ona dla was.
Zmusza do przemyśleń i co najważniejsze - na długo zapada w pamięć.

KILKA CYTATÓW

"Kobiety są jednak beznadziejnie głupie. Pamiętają pierwszy pocałunek, podczas gdy mężczyzna zapomniał już ostatni."

"Pamiętaj, miłość jest ślepa, a ludzie przez nią głupieją."

"W moim świecie nie ma przyjaciół. To sadzawka z rekinami. Chwila nieuwagi i odgryzą ci rękę. Chwila słabości i rozszarpią na krwawe strzępy."

"Światem rządzi forsa, zawiść i nienawiść. Masz choć jedną kartę z tych trzech, to wygrałeś partię."

"Dla miłości, prawdziwej szczerej miłości w tym światku nie ma miejsca."



Tytuł: "Bezdomna"

Autor: Katarzyna Michalak

Wydawnictwo: Znak Literanova

Liczba stron: 256

Rok wydania: 2013

Kategoria: literatura współczesna


6 komentarzy :

  1. Piękne cytaty. Widzę, że warto przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cytaty wybralas bardzo fajne:)
    Co do książki, to przeczytałam ją jakiś czas temu. Nie byłam nią jakoś wybitnie zachwycona, niemniej jednak Książkę czytało się szybko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co kto lubi :D Jedni wielbią K. Michalak a drudzy wręcz przeciwnie.

      Usuń
  3. Czytałam, jest świetna! Przeczytaj koniecznie Nadzieję, no chyba, ze już czytałaś. ;) Ja ostatnio w końcu nakłoniłam się do Nie oddam dzieci, a recenzje były przeważnie negatywne. Co się okazało, że przez jakieś pierwsze 100 stron, to ledwo powstrzymywałam w szkole płacz, naprawdę. Reszta była już taka średnia, ale całokształt uważam za dość dobry. No i oczywiście polecam tej autorki Trylogię Kwiatową, jest świetna i świetnie prezentuje się na półeczce! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno w niedalekiej przyszłości przeczytam! :D

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.