niedziela, 17 lipca 2016

"Łza" - Lauren Kate


Pierwsze co należy omówić w tej książce to okładka. Jest po prostu ŚLICZNA. Ma w sobie coś magicznego, od razu przyciąga wzrok. Na pewno jest najpiękniejszą okładką w całej mojej biblioteczce.

A przechodząc do fabuły. Mamy główną bohaterkę, Eurekę. Jest to postać twarda i odważna. Wiele razy to udowodniła ratując bliskich. W wypadku samochodowym straciła mamę. A w zasadzie to ogromna fala uderzyła w ich samochód przez co wypadł z mostu prosto w głębie oceanu. Sama akcja utworu zaczyna się jakieś dwa miesiące po tym wypadku (o ile się nie mylę). A jak Eureka przeżyła ten wypadek? Jedno słowo: Ander.

Ander mimo wszystko nie pojawia się za często w książce, a przynajmniej ja mam takie wrażenie. Mimo wszystko jestem nim oczarowana. Jest w nim coś co przyciąga Eurekę, a tym samym także mnie. Jest tajemniczy, odważny i na zabój zakochany w Eurece. 

Eureka jest w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Czyhają na nią Tragarze Ziarna a jej przyjaciel przestał być tym, za kogo go uważała. Do tego dostaje w spadku po mamie dziwne przedmioty i musi szybko odkryć do czego służą. Poza tym ma potężną moc, o której uświadamia ją sam Ander. Jaka to moc? Przeczytajcie i sami zobaczcie.


Według mnie książka jest bardziej dla nastolatków niż dla osób powiedźmy, że po pięćdziesiątce. Jasne co kto lubi, ale nie sądzę, że spodobałaby się starszym. 

Z początku może trochę zanudzać a jednocześnie wzbudzać ciekawość. Nie wiem jak to możliwe, ale jednak coś takiego u mnie miało miejsce. Z jednej strony mówiłam, że jest nudna, a z drugiej, że bardzo mnie zaciekawiła. 

Bohaterowie byli tacy, jakich najbardziej lubię, czyli odważni, a jednak czasami niepewni co mają zrobić. Poza tym ich imiona bardzo mi się spodobały. Eureka i Ander - oryginalnie i z nutką tajemniczości.

Podsumowując - "Łza" Lauren Kate to dość dobra książka, nie jest to 10/10, ale na pewno dałabym więcej niż połowę. Przyjemnie się ją czyta i z pewnością sięgnę po drugi tom, czyli "Wodospad" (nastąpi to dość szybko, bo znajduje się on w READ WEEK). Z chęcią też przeczytam książki z cyklu "Upadli".

KILKA CYTATÓW

"A wszystko może się zmienić wraz z ostatnim słowem" 

"Nic nie jest prawdą. Istnieje tylko to, w co wierzymy, i to, co odrzucamy."

"Nigdy, przenigdy nie płacz."

"Może was sobie przedstawię. Moglibyście omówić różne techniki prześladowania..."

"Jej życie było sińcem, w którym wszystko bolało przez cały czas, a każde cierpienie nasilało pozostałe."


Łza
Lauren Kate
Teardrop
Galeria Książki
410 stron
2013





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.