środa, 20 lipca 2016

"Wodospad" - Lauren Kate


Drugi tom cyklu Łza, czyli dalsze losy Eureki. 
Łza (tom 1) KLIK

Gdy łzy Eureki zatopiły ziemię, Atlantyda zaczęła się wznosić. Tym samym pojawił się nowy wróg - Atlas - już we własnej osobie. Żeby go pokonać, Eureka musiała nauczyć się walczyć. W tym celu wybrała się z Cat, Anderem i rodziną w poszukiwania Solona, Tragarza Ziarna, który jako jedyny posiada odpowiedzi na pytania, jak go powstrzymać. 

Eureka jednak nie wie, jak silną ma moc i jak mroczna okaże się prawda o niej samej... w końcu wszystko może się zmienić wraz z ostatnim słowem. 

Do czego jest zdolna Eureka, by uratować świat? Czy porzuci rodzinę i swoją miłość, Andera? Czy porzuci samą siebie?



Spodziewałam się po tej książce czegoś więcej. Pierwszy tom jawił się obiecująco, mimo że momentami był nudny. Oryginalna fabuła, oryginalne imiona, oryginalni bohaterowie - czyli wszystko, by książka była naprawdę świetna. A jednak coś nie wyszło. Czytanie momentami bardzo mi się dłużyło. Gubiłam wątki, przez co musiałam przeczytać kilka stron w tył od początku.

I kompletnie (ale to kompletnie) nie wiem co Lauren Kate zrobiła z bohaterami. We Łzie ich pokochałam i uwielbiałam, ale to cię się z nimi stało w Wodospadzie... nie rozumiem tego. Eureka zamieniła się w kogoś zupełnie innego, jakby sterował nią ktoś inny niż w pierwszym tomie. Odpychała od siebie wszystkich (a w szczególności Andera :C, co przyjmowałam z wielkim smutkiem). Irytowało mnie, kiedy cały czas wracała myślami do Brooksa i przekonywała się, że gdzieś on tam w nim pozostał. Nie rozumiałam jej zachowania i już raczej nigdy nie zrozumiem. 

A jeśli chodzi o zakończenie... zostawię to bez komentarza (moje serduszko się złamało).

Podsumowując, Wodospad to nie jest całkiem zła książka, ale też niezbyt dobra. W porównaniu do pierwszego tomu, drugi wypadł bardzo źle. Dłużąca się akcja, bohaterowie i szybkie zakończenie - to tylko kilka z wielu minusów. I jeśli mam być szczera to nie jest to książka, którą przeczytałabym ponownie.


KILKA CYTATÓW

"Może na tym polegała magia - na patrzeniu w ciemność i dostrzeganiu światła, które większość ludzi przegapiła."

"Miłość sprawia, że ludzie stają się najlepszymi wersjami samych siebie."

"Człowiek planuje, Bóg wymazuje."

"Śmiertelni mogą stawić czoła wielu rzeczom, ale nie swojej prawdziwej tożsamości."

"Czasami kiedy człowiek próbuje nie powtarzać błędów, zapomina, że pierwotne pomyłki wciąż mają konsekwencje."




 Tytuł: Wodospad
Autor: Lauren Kate
Tytuł oryginału: Waterfall
Wydawnictwo: Galeria Książki
Liczba stron: 362
Rok wydania: 2015
Kategoria: fantastyka

2 komentarze :

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.