wtorek, 23 sierpnia 2016

"Harry Potter i Komnata Tajemnic" - J. K. Rowling


Harry po pełnym przygód roku w Hogwarcie spędza nudne wakacje u Dursleyów i z utęsknieniem wyczekuje powrotu do szkoły. Sprawy jednak znacznie się komplikują, gdy pewnego dnia odwiedza go tajemniczy przybysz i ostrzega przed… powrotem do Szkoły Magii i Czarodziejstwa, gdzie ma dojść do strasznych wydarzeń. Czy Harry posłucha ostrzeżenia? Co złego ma się wydarzyć w Hogwarcie? Jakie tajemnice skrywa rodzina Malfoya? I najważniejsze – czym jest i gdzie znajduje się tytułowa Komnata Tajemnic?
(opis z lubimyczytac.pl)


Kompletnie nie wiem co mam o tej książce napisać. Jedyne co mi się sunie na język to: wspaniała, kocham, cudowna. Ale jak wiadomo, recenzja nie może się składać tylko z trzech słów i muszę je uzasadnić. Zacznę od bohaterów. Harry jest bardzo mądrym i rozważnym dzieckiem. Nie wiem jak daje sobie radę ze wszystkimi niebezpieczeństwami w tak młodym wieku, ale jestem pod ogromnym wrażeniem. Nie mogłabym się doczepić do jego charakteru nawet, jeślibym chciała.  Ron jest przeuroczym chłopcem, a jednocześnie bardzo mądrym, chociaż jego wyniki w nauce nie są zbyt zadowalające. Jest także bardzo odważny, co pokazuje chroniąc swoich przyjaciół. Jest im lojalny i wierny.  Hermiona natomiast jest geniuszem. Ma najlepsze stopnie ze wszystkiego i poświęca dużo czasu na naukę. Oprócz tego jest przebiegła i pokazuje, że nie trzeba być czarodziejem czystej krwi, żeby potrafić naprawdę wiele. Bohaterem, o którym także bym chciała coś wspomnieć jest Gilderoy Lockhart. Ja go uwielbiam. Za każdym razem kiedy pojawiał się w książce miałam wielkiego banana na twarzy i nie mogłam powstrzymać się od śmiechu. Owszem był irytujący, ale w tym także zabawny. 

Przy książce nie idzie się nudzić. Cały czas dzieje się coś ciekawego, co nie pozwala nam oderwać się od lektury. Hogwart to wspaniałe i cudowne miejsce. Wiele bym oddała, żeby go zwiedzić (chociaż byłam w The Making of Harry Potter to nie pogniewałabym się, jeśli miałabym okazję zwiedzić go po raz drugi, a tak na marginesie, to jeśli chcecie, mogę wam zdać z tego relację). 

Moim zdaniem jedynym minusem książki jest bardzo szybki przebieg punktu kulminacyjnego. W pierwszej sekundzie zaczynam czytać, jak Harry dostaje się do Komnaty Tajemnic, a w drugiej już z niej wychodzi. Nawet nie wiem kiedy to się stało. Pewnie jakieś czary, albo coś.

Podsumowując, książka jest świetna i polecam ją dosłownie każdemu. Styl pisania autorki bardzo przypadł mi do gustu i nie mogę się doczekać, aż zacznę czytać pozostałe tomy. Poza tym jestem bardzo ciekawa, ile osób zaczęło czytać właśnie dzięki tym książkom. Możecie dać znać w komentarzach, jaki tytuł miała książka, dzięki której zaczęliście nałogowo czytać. 
Do następnego!



Tytuł: Harry Potter i Komnata Tajemnic
Autor: J. K. Rowling
Tytuł oryginału: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Wydawnictwo: Media Rodzina
Liczba stron: 368
Rok wydania: 2016
Kategoria: literatura młodzieżowa






3 komentarze :

  1. Brat przeczytał i obejrzał, normalka, uwielbiam Pottera . :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem chyba jedną z niewielu osób, które nie czytały Harrego :P No jakoś mnie nie ciągie, ale może wkońcu nadejdzie ten moment,że się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Harry Potter jeju ile to lat temu było gdy go czytałam, ale już na zawsze do tej serii będę mieć sentyment. To właśnie dzięki Rowling kocham czytać! wszystko w jej książkach o małym czarodzieju było i jest wyjątkowe!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.