poniedziałek, 15 sierpnia 2016

Liebster Blog Award #1


Zostałam pierwszy raz nominowana do Liebster Blog Award, za co dziękuję z całego serduszka dziewczynom z Bookline. Jestem przeszczęśliwa, że mogę odpowiedzieć na te kilka pytań i już nie mogę się doczekać, aż to zrobię! :D

A dla osób, które nie wiedzą o co chodzi w tym tagu - krótkie wytłumaczenie: Osoby nominowane odpowiadają na 11 pytań, od tego kto je nominuje. Później same zadają 11 pytań i nominują 11 osób do tego tagu oraz informują ich o tym. A teraz czas na moje odpowiedzi:


1. Pierwsza miłość - autor, tytuł lub imię bohatera, którego pokochałaś jako pierwszego.
Moją pierwszą miłością jest książka, od której tak naprawdę zaczęła się moja przygoda z nimi. Wspominałam już o niej w poprzednim TAGU (KLIK). "Podzieleni" - Neal Shusterman - ta książka jest naprawdę cudowa. Kocham ją bardzo bardzo i możliwe, że za niedługo znowu po nią sięgnę. A co do bohaterów tej książki to wielbię Connor'a.

2. Czy oglądasz seriale i filmy na podstawie książek? Jakie są twoje ulubione i czy przeczytałeś/aś książki?
Oglądam! Tylko jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło, żebym książkę przeczytała jako pierwszą. Po prostu jestem tak nierozgarnięta w tym wszystkim, że oglądam film, a dopiero później dowiaduję się, że jest on na podstawie książki. Tak było w przypadku Love, Rosie i Zanim się pojawiłeś. A co do moich ulubionych seriali to zdecydowanie jest to The 100 i bardzo go wszystkim polecam (w tym przypadku także nie czytałam książki).

3. Jaką ekranizację uważasz za lepszą od książki i dlaczego?
Zdecydowanie Gwiazd naszych wina. Film był prześwietny i bardzo mi się spodobał. Natomiast książka była... nudna. Jeszcze na żadnej książce się tak nie wynudziłam, jak na tej. Kompletnie nie rozumiem zachwytów nad nią, ale co kto lubi. 

4. Po jaki gatunek/ po książkę jakiego autora nigdy więcej nie sięgniesz i dlaczego?
Raczej już nigdy nie sięgnę po jakąkolwiek książkę Niny George. Czytałam "Lawendowy pokój" i jeśli mam być szczera to jest to kolejna książka, na której się wynudziłam. Chociaż może kiedyś...

5. Czy oglądasz polskiego booktuba? Jeżeli tak, kto jest twoim ulubionym booktuberem?
Oglądam dużo booktuberek (chyba dobrze napisałam?). A do moich ulubionych należą: Maja K., Caroline in the Bookland, Laura, totallbooknerd 7 i Aliska czyta.

6. Czy jest książka do której stale powracasz? Jeżeli tak, to jaka to?
Jak na razie nie ma takiej książki.

7. Jaka książka wszędzie chwalona nie trafiła w twój czytelniczy gust i nie podzielasz opinii o niej?
Jak już wcześniej pisałam nie podobały mi się "Gwiazd naszych wina" - J. Green'a i "Lawendowy pokój"- Niny George, a one były właśnie bardzo chwalone.

8. Mając możliwość zamieszkania w jednej z książek, jaką byś wybrała?
Postawię tutaj na trylogię "Diabelskie maszyny" - Cassandry Clare. Anglia za czasów panowania królowej Wiktorii - to było by coś.

9. Wolisz kupować książki czy wypożyczać od znajomych/ z biblioteki?
O wiele bardziej wolę kupować książki. Chcę je mieć na własność i po prostu cieszyć się ich widokiem.

10. Z jaką książkową postacią poszedłbyś/łabyś na randkę?
Z chęcią poszłabym na randkę z Gale'm z "Igrzysk śmierci" - S. Collins.  Tak na marginesie dodam, że był on moją ulubioną postacią, a filmowy Gale jest po prostu boski!

11. Aktor/aktorka w ekranizacji (filmie/serialu), który kompletnie Cię rozczarował?
Tutaj znowu posłużę się "Igrzyskami śmierci". Rozczarował mnie troszeczkę Peeta, ale nie chodzi tu o to, że nie podobało mi się jak grał (bo grał naprawdę świetnie), a raczej o jego wygląd. Wyobrażałam go sobie kompletnie inaczej, przez co jestem tym lekko rozczarowana.

To tyle co do moich odpowiedzi. Jeszcze raz dziękuję dziewczynom z Bookline :D

Moje 11 pytań i osoby nominowane:
1. Po jakiego rodzaju książki sięgasz najczęściej, a jakiego najrzadziej?
2. Z jakim bohaterem książkowym najchętniej byś się zaprzyjaźnił? Dlaczego akurat z tą postacią?
3. Para, którą shipujesz ponad życie?
4. Jaki tytuł nosiła pierwsza czytana przez Ciebie książka? 
5. Co zachęciło Cię do pisania na blogu?
6. Jaki jest Twój ulubiony autor?
7. Czy podjadasz podczas czytania?
8. Ile książek przeczytałeś/aś już w tym roku?
9. Czy jest książka, na której płakałeś/łaś? 
10. Gdybyś miał/a napisać książkę, jaki byłby to gatunek?
11.  W wyborze swoich lektur kierujesz się okładkami?

Nominuję:

Dostałam jeszcze dwie nominacje do LBA, które pewnie pojawią się już wkrótce :D

6 komentarzy :

  1. Nigdy się rozumiałam (i nie rozumiem!) ludzi, który oglądają najpierw film, później książkę. Mimo to, szanuje Twoje zdanie i uważam, iż każdy ma inne gusta...
    A i również bardzo lubię Gale'a! :*
    Pozdrawiam! :*
    Matrix25 ^^
    http://magia-ksiazek-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za nominację, mam nadzieję, że pod koniec roku uda mi się opublikować post z Twoją nominacją, a jak nie to przejdzie na nowy rok. Niestety sporo nominacji dostaje , a nie mam kiedy ich opublikować. ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z tobą co do opinii na temat "Gwiazd naszych wina". Ja również nie rozumiem zachwytów nad nią. Owszem jest w miarę dobra i porusza ważny temat, ale szału nie ma. A w "Igrzyskach śmierci" również rozczarował mnie wygląd Peety. Chociaż w książce było zaznaczone, że nie dorównuje Gale'owi.

    OdpowiedzUsuń
  4. O, dziękuję za nominację! Nie wiem kiedy ją zrobię, ale kiedyś na pewno :D Ja na pewno nie wybrałabym Gale'a - Team Peeta, hahaha :) Również rozczarowałam się na GWN. Nie twierdzę, że jest zła, ale po prostu po tylu zachwytach spodziewałam się czegoś, co chwyci mnie za serducho, a tak się, niestety, nie stało.
    Pozdrawiam!
    https://lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.