piątek, 12 sierpnia 2016

"Mistrz" - Katarzyna Michalak



Gdy Sonia wraca późnym wieczorem do domu, przez przypadek staje się świadkiem gangsterskich porachunków. I choć pozbycie się jej byłoby najwygodniejszym rozwiązaniem, szef mafii, Raul de Luca, nie potrafi się na to zdobyć... Zamiast tego uprowadza Sonię i zamyka ją w luksusowej willi na Cyprze. Z każdym dniem jego serce bije coraz mocniej na widok pięknej dziewczyny.

Czy ta dwójka przezwycięży przeciwności losu?
Czy ich uczucie przetrwa w bezwzględnym świecie mafii, gdzie nie liczą się emocje, cel uświęca środki, a zasady nie istnieją?
( opis z tyłu książki)


Jestem w kompletnej rozsypce. Szargają mną takie emocje, że sobie nawet nie wyobrażacie. Stwierdziłam, że moją ocenę książki podzielę na trzy części - początek, środek i koniec, ponieważ jeśli miałabym pisać całościowo to recenzja wyglądałaby mniej więcej tak, że wywodziłabym się strasznie nad zakończeniem ( które nie było złe, po prostu złamało mi serce).

Gdy zaczynałam czytać nie sądziłam, że ta książka będzie aż tak dobra. A tu już na wstępie, na samym początku, zaczyna rozgrywać się akcja. I to jaka! Główna bohaterka zostaje uprowadzona! Ale, jak się po opisie mogłoby wydawać, nie pojawia się tu tylko Sonia. Mamy drugą kobietę - Andżelikę. Są totalnym przeciwieństwem, chociaż obie seksowne i inteligentne. Andżela jest wyrachowana, kocha luksus i seks. Podejmuje się zlecenia, które polega na rozkochaniu w sobie Raula. Z pozoru może się wydawać, że jest to dość proste zadanie, jednak jak on sam twierdzi - nie potrafi kochać.

W książce cały czas się coś dzieje. Gdy już mogłoby się wydawać, że przez najbliższy czas będzie spokojnie, pojawia się kolejna niespodzianka i walka o życie. Nie idzie się przy niej nudzić!

LEKKI SPOJLER

Jeśli chodzi o zakończenie - no cóż - jestem załamana! Ja nie wiem co siedzi w głowie K. Michalak, ale chyba uwielbia zabijać swoich bohaterów! Jak przepłakałam ostatnie strony "Bezdomnej", tak tu było tak samo. Koniec jest naładowany takimi emocjami, że po prostu nie da się obok niego przejść obojętnie i nie uronić chociaż jednej łzy. Będę tęskniła za bohaterami tej książki, a najbardziej za tym, który nie żyje :C

KONIEC LEKKIEGO SPOJLERU

Bardzo spodobali mi się bohaterowie tej książki. Sonia, Raul, a nawet Andżelika i Vincent. Fabuła w mało ważnych momentach jest trochę przewidywalna - jak to, że Sonia zakocha się w Raul'u (chociaż to było oczywiste, jeszcze zanim zaczęłam czytać). Trochę byłam do tego sceptycznie nastawiona ( no bo kto zakochałby się w człowieku, który go porwał?). Ale z drugiej strony tylko czekałam na moment, aż wyznają sobie miłość. W innych sytuacjach kompletnie nie wiedziałam co zaraz się wydarzy, zawsze byłam bardzo zaskoczona.


Jedni ludzie uwielbiają twórczość Katarzyny Michalak, a drudzy wręcz przeciwnie. Ja zaliczam się do tego pierwszego grona, mimo iż przeczytałam dopiero jej dwie książki. Kocham jej styl pisania, jeśli zaczynam czytać jakąś jej książkę, od razu się wciągam i muszę, po prostu muszę ją skończyć.  Na pewno przeczytam o wiele więcej dzieł tej autorki. 

A ty, jeśli nie miałeś/aś jeszcze styczności z panią K. Michalak, to szybko to nadrób, bo naprawdę WARTO. Jej książki są wspaniałe!


Tytuł: "Mistrz"

Autor: Katarzyna Michalak

Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie

Liczba stron: 307

Rok wydania: 2015

Kategoria: literatura obyczajowa i romans


5 komentarzy :

  1. Od jakiegoś czasu mam dość powieści obyczajowych tej autorki, ale zawsze miałam ochotę zapoznać się z jej piórem, jeśli chodzi o fantastykę i erotyki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja, mimo wszystko, spasuję. Nie ciągnie mnie do poznania twórczości tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tej lektury nie znam, ale moja mama nieco zgorszona, byłam sporo młodsza dlatego mi nie pozwoliła jej czytać. ALE może kiedyś sięgnę po nią, jak tak polecasz. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę poznać twórczość autorki. Twoje emocje w tej recenzji przekonały mnie w 100 % :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaintrygowałaś mnie tym zakończeniem :D Z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.